Tråkigt väder

Fy fan, nu regnar det snöblandat skit. Pratade med morsan om att man ibland har allvarliga tankar på att fly landet.
Det finns politiska flyktingar, borde det inte vara lika naturligt med väderflyktingar? ;)

Var nere och barnpassade Zac en stund, han e så himla go!
Petra hade major backache, så jag sprang till undsättning, mer än gärna :)


Igår sprang Micke, Robin, Mia och jag ner till Jysk för att inhandla lite nya sängkläder o täcken o kuddar, behöver lite varmare nu när den uppenbarliga helvetes satans vinterhelvetet kommer.....
Morsan ringde mitt i Jysk-handeln och vill komma över på en kaffe, och visst fick hon det.
Hon berättade att en förening som kommer att kallas Träffpunkten kommer att dra igång den 8e december, vilket är betydligt tidigare än vad vi hade räknat med från början.

Den här föreningen är morsans påfund, som kommer få backup av Röda Korset första tiden.
Träffpunkten kommer att handla om att minska främlingsfientlighet och öka förståelsen för integration. 
Givetvis kommer både, Micke, Robin och jag ställa upp som frivilliga.
Ser fram emot att börja dra igång detta!





Nu är det matlagningsdax. Ha de gött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
   
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!

                          RSS 2.0