Det är inte dig det är fel på, det är mig...

Är ni, som jag, också väldigt blasé på den kommentaren?

Även om man inte uttrycker sig med precis dom orden så döljer sig samma princip i en annorlunda mening.

Exempelvis;

En av mina närmre vänner, vi kan kalla honom Eric, är en väldigt känslomässigt lagd kille.
Han är hyperkänslig i ordets bemärkelse känslig!

Iallafall, Eric har sedan ett halvår tillbaka haft daglig/nattlig kontakt med en tös 50 mil uppåt i landet.
Givetvis började det på en lagom chattnivå vilket övergick i timtals långa telefonsamtal som pågick dagligen,

Denna flicka, som vi här kan kalla ...öhh... Eva?..Ja de blir bra..
Eva besvarade hans kärlek i dessa samtal och bla bla bla.

Nu kommer jag till saken....

NU..

Eric och Eva bestämde sig för att träffas efter ett drygt halvår.
Gudasnäll som Eric är, tar han hänsyn till Evas kassa ekonomi,
och betalar en biljett för 1500 baloobas och ber henne hämta ut denna.

Vilket hon gör.

Hon kommer ner till Eric och dom har en helt fantastisk helg med picnic,
hålla handen, pussas offentligt, diskuterar reseplaner
och tydligen mkt mer som var för känsligt att prata med mig om.

På söndagen vaknar hon upp och packar väskorna, enligt planen då hon endast skulle stanna över helgen.
Eric följer henne till stationen och tar tårdrypande farväl och pussas o slafsas.

Anywho..

Eva åker hem och Eric går hem till sin lya.

Samma kväll under ett telefonsamtal börjar hon bete sig underligt vilket Eric reagerar på och frågar vad som står på.

" Jag har kommit på att jag har ouppklarade grejer här hemma och kan inte erbjuda dig annat än vänskap. Du är en underbar kille, men jag har som sagt en massa att ta itu med..."


WHAT?!??!?

Ja se dessa kvinnor....

Förstår ni ovanstående resonemang?

Här kommer dagens Bettan iallafall ;)








Kommentarer
Postat av: jennie

Människor är känslokalla djur , kan utnyttja andra snälla människor . Uppenbarligen (vvilket absolut inte är mitt resonemang) ska snälla människor utnyttjas till max & snälla som de är tror det finaste om andra människor , men så är absolut inte fallet! Egoism på hög nivå , jag säger inte att alla människor har så hög nivå av egoism , men mååååånga , alldeles för många har det ! de har inte lärt sig vad en fin människa är , de vet inte hur man hanterar anrd afina människor , vi i vår släkt , + alla er fantastiska bonustillskott , (som vi ska skatta oss lyckliga för) tar hhand om varandra på det sättet man ska ! & så kommer det alltid vara ! men man måste samtidigt vara medveten om att det finns otäcka människor ute i världen & man ska hålla ryggen fri & inte tro det finaste om alla .för alla människor är inte som vi !



GLÖM ALDRIG BORT ATT JAG ÄLSKAR ER & TACKAR ÄNNU EN GÅNG FÖR ALLA FINA STUNDER & ALL HJÄLP JAG FÅTT AV DEJ ; DET FINNS INTE ORD FÖR HUR TACKSAM JAG ÄR . & ALL STÖTTNING ! TACK TACK TACK ! <3 ÄKTA KÄÄÄRLEK !

2008-08-08 @ 14:31:39
URL: http://storslagen.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
   
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!

                          RSS 2.0